Friday, September 26, 2008

Tagged!

Apa yg perlu dibuat ialah:
* Link to your tagger and post these rules on your blog.
* Share 7 facts about yourself on your blog, some random, some weird.
* Tag 7 people at the end of your post by leaving their names as well as links to their blogs.
* Let them know they are tagged by leaving a comment on their blog.

Ni izzah@bolat suh aku wat.Apa tujuannya wallahua'lam.Nah, amik ko cik izzah.Nk tau sgt.

1.Kapal terbang
Aku cukup2 obses ngan besi terbang nih.Mula ketika usia aku semuda 5 thn.Masa tu, famili aku kt Ipoh.Bpk aku suka bwk aku ngan adik2 gi jln2 kt Lpgn Terbang Sultan Azlan Shah, semata-mata nk tgk kpl terbang take-off.Masa kecik2 gak, bila bpk aku nk gi outstation, masa nk gi hantar dia, aku lah yg plg ensem dan bergaya.Sbb nk gi tgk kpl terbang kt airport.Mandi bersih2, buang daki kt kaki dan mcm2 lg la.Kih3..Dan kegilaan ni xdpt dibuang sehingga skrg.Sbb aku masih lg gila bila tgk k
pl terbang.Bila dgr je bunyi enjin time nk take-off atau reverse thrust time landing, aku rasa lemah longlai.Teruja sgt.Aku gak suka pilot pompuan.Hahaha.Dan kini, aku menyimpan cita2, jauh di lubuk hati ni utk menerajui besi terbang ni suatu hari nanti.Kalau ada dslr, leh amik gmbr lawa skit.Tapi, ni je yg aku mampu.


2.Mat proper
Yg ni aku no komen.Sbb ni pendapat org.Mat ngan Aizat Meah la start panggil aku camtu.Siot.Sbg sorg laki, ramai kwn2 pelik bila tgk aku.Kalau susun barang atau dr sudut kekemasan, mengalahkan pompuan.Mmg aku akui la, aku x suka tgk brg2 bersepah.Kalau kt bilik sendiri, aku rasa mcm hangin satu badan bila aku blk kt bilik, ada org duk tdo atas katil aku yg dh ditegangkan cadarnye pg2 lg.Cuma aku thn je la.Member punye psl.Pastu lak, kalau bab2 susun buku atas brg2, aku rasa mcm nk gam je mende2 tu kt tmpt masing2, bg x gerak dh.Kalau baju dlm almari lak, aku suka guna hanger.Sume nk bersangkut.Kebersihan lak, aku plg x sng kalau tgk ada kotor walaupun titik kecil kt pakaian.Rasa rimas.

3.Sosial
Yg ni mmg aku suka sgt2, x kisah la kluar ngan pompuan atau laki.Kalau kluar ngan pompuan, kdg2 member2 ckp playboy x sedar diri.Ya la...minggu ni pompuan tu, minggu dpn pompuan lain lak.Rupa x dipersoalkan, asalkan sporting dan jaga batasan.Tapi rasanya x penah la kluar berdua.Nanti mcm2 leh jd.Hahaha.Kalau ngan laki plak, org kata lain plak.Manusia mmg x kan berhenti b'ckp selagi mulut tu x disumbat ngan tanah.Dan aku gak agak terpengaruh ngan drama bersiri remaja 'Kami'.Yg nokia taja tu.Nmpk mcm best je kalau idup mcm diorg.Hahahaha.Terutamanya part yg gi tgk gig tu.Harap2 nye, pengaruh x baik tu x diikuti la.Amin..

4.Pra-matang
Ni lah pndpt rakan2 kt aku.Sbb kdg2 perangai aku jd gila x tentu psl, terutamanya time excited.Kalau kt KMS, yg biasa jd mangsa aku ialah si Anam Tumari atau lebih diken
ali oleh aku sbg 'Encik T'.Sbb dia antara member yg susah nk terasa ngan kelakuan aku.Wallahua'lam la dlm hati dia mcm mana.Harap2 ok la.Kalau x, dosa aku.Skrg ni pun, kalau jln sorg2, aku suka b'lagak matang la.Br nmpk macho skit walau di mana jua anda berada.Kalau ada member2 yg satu kepala, mmg silap besar la.Bleh jd gila tanpa mengenal tmpt dan asal-usul.

5.Nerd (skrg dh x kot)

Ni cite zaman dulu2 la.Masa skolah rendah sampai form 3.Aku merupakan seseorg yg agak dikawal oleh mak bpk.Bersyarat plak tu.Kalau nk beli baju, mesti la bhgn lengan baju tu sampai ke siku aku.Nmpk cam agak besar la.Pastu kene tight in setiap masa, sbb kata mak aku, nanti nmpk ensem skit.Haishh.Mmg dh ensem pun.Skrg ni aku mencari hala tuju utk ubah dr gaya nerd @ skema ni kpd gaya yg lg trendy.Hahaha.Ni aku ada letak beberapa gambar time kecik lu.Sori x brape clear.Amik gambar di atas gambar.


6.Manja
Ni pun cite zaman dulu2 gak.Nk ckp manja pun x jgk la.Lg seswai kalau ckp sensitif.Hihihi.Sbb aku sng terasa kalau member2 ejek aku.Terutamanya kalau yg jenis sampah masyarakat kt skolah tu.Yg suka duk ponteng kelas, panjat pagar.Kalau yg baik2 ni, x kisah la nk ckp ape pun.X rase ape sgt.Pernah satu hari tu, aku bleh dikatakan b'gaduh la ngan classmate aku.Skit je.Tapi bila kena tumbuk, rasa mcm x leh berdiri.Sampaikan 'ternangis'.Pastu, adik aku yg kaki report ni nmpk lak.Dia bgtau bpk aku.Dan sbg kesudahannya, aku dihantar ke kelas taekwondo.Kata bpk aku, nk suh jd keras skit.Hahaha.Rasanya dh membuahkan hasil la.Kih3..

7.Anti-sukan?
Sume ni cite zaman dulu2 la.Aku kurg penglibatan dlm sukan masa kt skolah rendah.Bola sepak?Mmg x lepas la.Kaki aku ni mcm tiang jamban, asal sepak bola je mesti naik atas.Kata org kelantan, 'sepak tojo' '.Kalau ada sape2 kt depan aku time aku sepak bola, confirm kene muka dia.Masa selection bola baling pun xdpt.Tapi, ada satu part yg aku bangga ngan diri aku.Aku berjaya masuk pasukan hoki skolah, tapi kene kluar sbb mak aku x bg masuk.Katanya, kalau masuk hoki, nanti senang nk patah situ la, patah sini la.Sbb kene pukul ngan kayu hoki.Skrg ni aku dh berminat ngan sukan la, terutamanya martial arts ngan renang.Sbb 2 sukan tu nmpk bergaya bg aku.And I'm looking forward to be as cool as Tony Ja yg berlakon dlm filem Ong Bak.

3 comments:

Anonymous said...

hahah faries, ak nak hentam ko!!!
haha x sngke ko weird gak. nak kate ak sorg je weird. ko pown kire weird arr tuh. pasan sorg2.hahha macho? ngahahah...ni syndrom ske angkat diri sendiri nieh.lalalla~
tapi nak hentam ko, ade lak kebaikan ko. cehhh~ bgus2 jgn jd pengotor dan pemalas. tapi kan. ko cam saket je. gle tak leyh gerak brg2 tuh. hahaha nak wat hiasan ke sume?
sosial? huh~ dlu ak pernah label ko playboy kot. hahaha..kes org cakap ek. so ak cop ko playboy time tuh. ampownnn~
faries manje?? alolo..haha bajet cute!! tetTTT...jgn mara~ =P
da arr tak larat nak hentam ko!!

aLLyzz said...

woahh...
ptt la kt kms still bgiat crgas lam taekwando..ade sbb rupenye..kes3

Afham said...

mmg nerd gambar waktu mudo..hahaha
anti sukan?terbukti salah apabila menjoinkan diri dalam match valley ball di beser..hahah