Monday, August 31, 2009

Semangat Kemerdekaan

Hohoho. Sudah lama blog ini kesepian. Tup tup bulan Ogos sudah hampir melabuhkan tirainya, bermakna perayaan kemerdekaan Tanah Melayu akan disambut rakyat Malaysia (aku tak pasti adakah aku termasuk dalam golongan ini, mungkinkah aku tidak menghargai kemerdekaan?? aiseymen).
Dek ketidak adaan aktiviti menarik di rumah, adik aku mengajak aku melakukan aktiviti yang tidak kurang menariknya sebagai menunjukkan tanda menghargai kemerdekaan negara (tidak pasti sesuai atau tidak).

Saksikan...

Tabik hormat antara rakan sekerja sblm misi dimulakan


Taklimat misi daripada ketua operasi


Misi tercapai. Merdeka!

Bila aku rujuk balik, aku sedar yang cerita bergambar ni tidak bermotif. Hahaha... Apa-apa pun, semoga kita semua menghargai kemerdekaan yang dikecapi negara kita. Jangan dilupakan rahmat daripada Yang Maha Esa.

Saturday, August 15, 2009

Pengisian masa lapang

Huish...macam-macam boleh terjadi jika masa lapang dilihat sebagai benda yang menghiasi hidup, walaupun pada hakikatnya, manusia tiada masa lapang. Masa perlu digunakan dengan sebaiknya, jadi hargailah masa lapang sebelum datangnya masa sibuk. Di kala menunggu surat dari Universiti, aku menghabiskan masa di rumah, memerhatikan perangai adik-adik yang entah apa-apa. Ini merupakan sedikit-sebanyak tentang pengisian mereka di rumah sewaktu hujung minggu.


Kucing Kung Fu


Kanak-kanak penyeksa kucing

Kata adik-adik aku, kucing ni menarik. Sebabnya, tak berak merata-rata. Entah macam mana, idea hampeh tercetus dalam kepala adik-adik aku ini, untuk pose bersama anak kucing yang malang ni. Kalau korang tengok, kucing oren yang atas tu ada keistimewaan. Bila dipegang macam tu, sebelah kaki akan terangkat, maka digelarnya 'Kung Fu'. Yang lain berperi seperti kucing-kucing yang normal. Aku tak akan heran kalau tiba-tiba anak-anak kucing ini menghembuskan nafas yang terakhir secara normal ataupun terkejut. Maklumlah, diperlakukan sebegini rupa.

video

Moral: Gunakan masa lapang anda dengan sebaik-baiknya...