Saturday, August 23, 2008

Reunion 3A1 sessi 2008





Bg rakan2 sekelas yg biasa dtg reunion, ni merupakan reunion ketiga yg dianjurkan oleh budak2 kelas 3A1 sessi 2003.Time mula2 aku tau yg budak2 ni nk buat reunion, aku excited gilo psl aku miss 2 reunion sblm ni.Nk buat mcm mana, time reunion sblm ni, aku xleh balik Kelantan.Haiyaa.E'e selaku pengerusi menetapkan masa dan tempat utk buat reunion.Tarikh 19 Ogos menjadi pilihan walaupun ramai yg x dpt dtg.Aku x kisah pun bila, asal dpt jumpa member2 yg dh lama x jumpa.Sehari sebelum reunion, e'e ngan aisar ajak aku gi pekan Jelawat, satu pusat perniagaan atau trade center yg t'kenal di Bachok.Katanya nk beli rempah utk perap ayam.Aku pun ok je la.Psl duk kt rumah nenek aku, x buat gapo pun bosan.Mlm tu plok aku kene gi tunggu datuk aku sakit kt hospital.X kisah la yg tu.
Pg2 esoknya (hari reunion), awl2 lg aku dh blk ke Bachok dr hospital Raja Perempuan Zainab II psl dh x sabar2 nk gi reunion.Tapi, dlm x sabar2 tu pun, bleh t'tdo sampai pkl 10 pg.Haktui.Gi pejabat pos jap, psl nk pos surat kt MARA.Pastu, aku terus gi ke lokasi yg dipilih oleh aisar yg hampeh.Ada ko dia pilih tempat pembakaran sampah utk buat bakar ayam.Plastik2 penuh, aku x tau la ada gapo dlm palo otok aisar.Oleh krn x thn ngan suasana yg kurg best, kitorg pindah tmpt.Jumpa gok tmpt yg ok, dekat surau n tandas awam.Senang skit.Cuma mslh skrg, nk idupkan api la.Td dh idup kt tempat pembakaran sampah, skrg ni nk kene idupkan blk la.X ramai yg dtg reunion, aku, e'e, aisar, eri moklah, syafiq, ipah, yunie, fadila n maisyarah.Walaupun x ramai, tetap nmpk best psl aku dh lama x jupo ngan budok2 ni.Tmbh2 lg ngan eri moklah yg suka buat lawak taik.Tiba2, time duk bz bakar ayam, kero tebah call aku.Mula2 mcm xnk dtg, pastu tiba2 ckp dia dh ada kt pantai.Aku pun suruh dtg je la.Dtg2, mula2 buat muka malu2 dulu.Pastu, jd muka x malu langsung.Dia blah awl psl bz, maklumla, bkl businessman.Ntah ape bisnes pun aku x tau.Tepat jah tgh hari, pembakaran ayam dh hampir siap.Ada nasi goreng gak.Dan x lupa jgk kpd sandwich pedas yg yunie buat.Hampeh.Alik2, arang plok x cukup.Aku ngan eri ditugaskan oleh pengerusi utk gi beli arang.Siap beli 2 plok tu, kata eri, bg nmpk mewah skit.Tmbh ngan air Coca Cola 2 botol.Duit RM10 dh jd 20 sen.Lepas jah mkn, gi sembahyang.Yg aku pelik, nk ambik wuduk pun kena byr 30 sen.Aisar siap gaduh lg ngan mamat jaga toilet tu.Eri plok mintok diskaun.Apa2 pun, sembahyang wajib.Jd, byr je la.Lps siap mkn2, lepak jap.B'bual kosong.Ipah ada bg keychain dr Egypt kt kitorg semua.Ada unta, ada yg besi.Aku amik yg besi, macho skit nmpk.Lastly, sessi amik gambar la.Mcm2 gaya nk buat, tapi x menjadi.Hahahaha.Semoga reunion akan dtg lebih best.Wassalam.

1 comment:

Afham said...

hahaha, reunion mmg best
tahun dpn kalu ada maso buat lagi
rancang molek biar pakat2 ada smuo
kno pilih pngerusi baru laa..huhuahau