Saturday, August 23, 2008

Majlis Bercukur

















































Alkisah majlis ini telah dilangsungkan untuk sepupu aku yg baru lahir.Namanya Ilham Aiman (susah nk sebut).Majlis dibuat secara kecil-kecilan.Ajak org masjid je.Psl datuk aku ditimpa kecelakaan.Kene masuk hospital.Jd, xdok tukang ngajok org.Aku pun sbnrnya kurg arif ngan majlis bercukur ni.Mcm2 istilah ada dlm majlis ni.Belah mulut la, manis mulut la.Ntah ape2 la.X sampai masa lg utk aku ambik tau perkara ni.Tunggu dpt anak dulu la.Hahaha.Majlis ni start pg2 lg.Bleh plak aku t'tdo kt ruang tamu.Time tu, tetamu jemputan dh dtg.Siap ada pakcik sorg tu kejut aku.Haktui.Ngan x mandi nya, aku menawarkan diri utk jd photographer.X busuk pun.Pastu, seorg pakcik, org panggil dia Pok Su ditugaskan utk baca doa.Mula la dia membaca doa utk kesejahteraan baby tu.Pastu, skit2 rambut kt kepala baby tu kene potong.Lepas dh cukup 7 org potong rambut baby tu skit demi sikit, pakcik aku selaku ayah baby tu angkat dia utk berselawat plok.Selesai je selawat, apa lg, makan la.Tu je sedikit sebanyak yg aku tau psl majlis ni.Jd, untuk maklumat lanjut, atau kpd sesiapa yg belum pernah menyertai majlis seumpama ini, aku ada amik gambar skit utk tatapan bersama.Wassalam.

1 comment:

ceria seindah suria said...

oo..cmtu mjlis nrcukur..tataw pon...
x prnah lak attend...