Tuesday, December 15, 2009

London lagi

Nak buat macam mana, dah Che Su ada kat London, aku gi je la. Kali ni aku ke London ngan Thoriq jugak, memandangkan Che Su pun dah kenal Thoriq dan Thoriq pun dah kenal Che Su. Senang keje. Aktiviti bermula pada pagi Sabtu. Aktiviti koman yang kami buat kat London, mesti tak miss bagi makan burung ngan tupai kat Hyde Park. Burung baik tapi tupai jahat. Sebab ada sekor tupai tu secara sengaja telah mencakar jari demi untuk mengambil sebiji almond. Kalau aku jumpa tupai tu, aku nak gigit ekor dia. Bagi kontot. Hahaha.

Thoriq 'overexcited'


Almond tumpah kat atas rumput

Petang Sabtu tu jugak, aku telah mengajak Thoriq dan Che Su ke Hard Rock cafe, London. Kalau tak silap aku, dekat ngan Hilton London. Dekat area Hyde Park Corner. Aku memang dah niat nak beli baju Hard Rock cafe, baru nampak rock.
Masa kami kat Hard Rock tu jugak, ada pameran kecik kat bawah Hard Rock shop. Koleksi simpanan pemilik dia kot. Ada baju Elvis Presley, gitar Oasis, gitar Curt Cobain dan banyak lagi yang aku tak kenal. Khabarnya muzium kecik kat bawah Hard Rock shop tu adalah bekas bank untuk Ratu Elizabeth. Memang sebijik macam bilik kebal la. Macam penjara pun ada.

Mr Rock memberi penerangan

Aku dan Mr Rock

Kagum tengok gitar Curt Cobain (Thoriq hanya menurut arahan)

Aku dan Che Su dikurung dek cubaan Che Su untuk melarikan gitar milik Curt Cobain dan baju tidur Elvis Presley.

Lepas tu jugak, kami ke Winter Wonderland kat Hyde Park Corner. Macam funfair saja benda ni. Tapi ramai sangat orang pergi, mungkin sebab weekend. Siap ada konsert lagi. Aku tak melepaskan peluang la untuk layan.....


Pintu masuk


Konsert kecik


Video konsert kecik

Esok pagi plok, aku ngan Thoriq bercadang untuk melawat Andhar kat umah dia di Finsbury Park. Dalam perjalanan ke rumah Andhar, aku bawak Thoriq pergi jalan-jalan kat London, memandangkan kedatangan Thoriq ke London untuk edisi lepas tidak begitu memberangsangkan.

Park mana ntah. Cubaan untuk memasuki kawasan larangan.


Ni Trafalgar Square kot

Rasanya setakat tu je post untuk kali ni. Wassalam.

No comments: